Tisztelt felhasználó!

A következőkben be szeretnénk Önnek mutatni a Hogyan használjam? CD - Interaktív számítógépes oktatóprogramot. A program egy színvonalas kivitelezésű interaktív számítógépes oktatóprogram, olyan tanári funkciókkal kiegészítve, mint például a dolgozatösszeállítás, tesztkészítés, stb., amely adatbázisa ráadásul egy egyénileg bővíthető is. A CD-t ajánljuk számítógéppel ismerkedőknek, ECDL és OKJ vizsgára készülőknek, diákoknak és tanároknak egyaránt. Használatához számítógép kezelői ismeret nem szükséges, annak kezelése igen egyszerű, szinte minden platformon működik, telepíteni nem szükséges.

A program lehetőségei főbb vonalakban vázolva: * Az anyag elsajátítására elsősorban egy ábrákkal kiegészített közérthető stílusban írt, szintekre bontott szöveges anyag szolgál, amelyben a tartalom szerinti haladás mellett lehetőség van szabad szavas keresésre is. A lemezen található szöveg igen részletes, több, mint 1000 oldalnyi anyagot tartalmaz az alapismeretektől a különböző programok kezelésén keresztül, egészen a programozásig. A lemez anyaga magába foglalja az ECDL vizsgákhoz, a Számítógép- kezelő, a Szoftver üzemeltető szakképesítésekhez szükséges tudnivalókat, valamint a középiskolai és Gimnáziumi tananyagot. * A szöveg mellett a tudás kényelmes megszerzéséhez számos videó is rendelkezésre áll. A videók segítségével megnézheti a számítógép összeszerelését, az alapvető kezelési feladatokat, a különböző programok kezelését, stb. * A gyakrabban felmerülő problémák megoldásához egy kérdés-válasz funkció is rendelkezésre áll, ahol több száz gyakran feltett kérdésre kaphatunk választ. * A lemez több ezer tesztkérdést is tartalmaz, így az önállóan elvégezhető (beállítható nehézségű, idejű és témájú) tesztek segítségével könnyedén lehetőség van a tudás ellenőrzésére és azonnali értékelésére, osztályozására. * A CD-n több mint ezer különféle gyakorlati feladat és kérdés is található, bővíthető adatbázis formájában. Ebből kész feladatlisták és dolgozatok válogathatók össze, melyek aztán elmenthetők, illetve többféle formában és példányban kinyomtathatók. Ez a funkció főként tanároknak hasznos, mivel megkönnyíti a számonkérést, a dolgozatíratást és a feladat-adást. A kérdéseket, gyakorlati feladatokat és teszteket tartalmazó adatbázis bővíthető, saját tesztek, feladatok is készíthetők, tárolhatók. Az összeválogatott dolgozatok szintén tárolhatók, visszatölthetők. * A lemezen található számos oktatóprogram segítségével lehetőség van a számítógép és azok programjainak kezelésével kapcsolatos feladatok gyakorlására is. * A lemez ezen túl mintafeladatokat, példákat, forrásnyelvű mintaprogramokat, és tanároknak szánt PowerPoint prezentációkat is tartalmaz, melyek megkönnyítik a gyakorolást, valamint az oktatókat is segítik a tananyag előadása során.
A CD anyagának témakörei: Alapismeretek • Történeti áttekintés • Számábrázolás • Adattárolás • A számítógép felépítése és működése • Perifériák • A számítógép üzembe helyezése • Számítógépek jellemzése, géptípusok • Generációk • Fejlődési trendek • Gépkezelés (visszajelzések, billentyűzet, nyomtató, lemezek használata, operációs rendszerek, hibakezelés, könyvtárstruktúra, elérési út, stb.) • Szoftverek csoportosítása • Programozás-elmélet • Szoftverüzemeltetői feladatok • DOS • Windows (95, 98, ME, NT, 2000, Windows alkalmazások) • Állománytömörítés • Vírusok • Ékezetes betűk • Multimédia • Setup • Számítógép-hálózatok • Internet • Weblapkészítés (Alapok, HTML, FrontPage) • Elektronikus levelezés • Outlook • Adatvédelem • NC • Szövegszerkesztés (EDIT, Write, Wordpad, Word 6-7-97-2000) • Táblázatkezelés (Excel 5-7-97-2000) • Adatbázis-kezelés (dBaseIII+, Access 97-2000) • Grafika (Paintbrush, Paint, MS Photo Editor, Adobe Photoshop, CorelDraw, Stb.) • Prezentáció készítés (PowerPoint) • Programozáselmélet • Quick Basic • Turbo Pascal • Kifejezésgyűjtemény • Kódtáblázatok • Stb.
A program működtetéséhez szükséges minimális rendszerkövetelmény: Pentium-100, 32 MRAM, 800x600 High Color VGA, 20xCD-ROM Windows 95, vagy újabb (pl. 98, NT, ME, 2000) operációs rendszer, Word (Compaq gépek esetében nem ajánljuk)

1. A program indítása
A program elindításához helyezzük a CD-t a számítógép meghajtójába. A program ekkor automatikusan elindul. (Amennyiben esetleg ez mégsem történne meg, úgy kattintsunk duplán a sajátgép ikonján, majd a CD meghajtó szimbólumán, végül a HHCD ikonon.) A legelső indításkor a program egy kódot kér, amely a tokban lévő mellékelt lapon található. Gépeljük be ezeket, majd kattintsunk az OK gombon vagy nyomjunk Entert. Ezt a kódot a gép a későbbiekben már nem fogja kérni. A program elindulását a képernyőn megjelenő "A program töltődik, kérem várjon" üzenet jelzi.
A program betöltési ideje megfelelő gépen kb. fél perc. Azonban a szoftver betöltési ideje egyes gépeken viszonylag hosszú is lehet. (1-10 perc) Ez természetes jelenség, hiszen a program induláskor nagy mennyiségű adatot tölt be és dolgoz fel annak érdekében, hogy a működés elfogadható sebességű legyen. A betöltés alatt lehetőleg ne csináljunk mást a gépen, mert ez esetben megváltozik az aktív task, így a billentyűzet nem erre a programra fog vonatkozni. Ennek következtében a főmenübe való belépés nem valósítható meg. (Ilyen szituációban praktikus megoldás lehet az egérrel való kattintás.)
Betöltést követően a gép 800x600/high color módba váltja át a képernyőt, majd elindítja a bejelentkező videót. (Ha netán a program induláskor nem tudna átváltani megfelelő képernyőmódba, úgy állítsa át a képernyőfelbontást 800x600-ra, a színmélységet pedig 16 bitesre (High Color). Ez az probléma újabb operációs rendszereknél nem jelentkezhet, de egyes VGA kártyáknál, különösen Windows 95 alatt előjöhet, különösen akkor ha az alapértelmezett beállítás csupán 640x480, vagy a színmélység 256.)
A bejelentkező videó után a program a főmenübe lép, de a bejelentkező videó az Esc billentyűvel át is ugorható.

2. A főmenü
A program különböző szolgáltatásainak kiválasztására a főmenüből nyílik lehetőség. A különböző funkciók választása történhet a kívánt gombon való kattintással, illetve a mellette szimbolizált funkcióbillentyű megnyomása által is.

3. Kilépés a programból
A programból való kilépés többféle módon is megvalósítható. Egyik esetben a főmenü utolsó, Kilépés gombján kattintunk, vagy a főmenüben megnyomjuk az Esc billentyűt. Másik esetben a program jobb felső sarkában az x gombon kattintunk. Bármelyik módszert is választottuk a kilépésre, a program egy biztonsági ablakban rákérdez a kilépés valódiságára, és csak akkor lép ki, ha az Esc billentyűvel, vagy az "Igen kilépek" gombon való kattintással meg is erősítjük.

4. A program minimalizálása
A programból való ideiglenes kilépésre, azaz a minimalizálásra a képernyő jobb felső sarkában lévő gomb szolgál. A kattintást követően a program egy biztonsági ablakban rákérdez a minimalizálás valódiságára, és csak akkor lép ki, ha az Esc billentyűvel, vagy az Igen minimalizálom gombon való kattintással meg is erősítjük.
A programba visszatérni a képernyő alján lévő Windows tálca HHCD gombján való kattintás által lehet.

5. Segítségnyújtás
Ha rámozdítjuk az egeret egy objektumra, úgy a képernyő alsó sávjában a program útmutatást ad az objektummal kiváltható funkció szerepéről, vagy használatáról.

6. Könyv
A könyv funkciót a főmenüből a Könyv gombon való kattintással, vagy az F2 billentyű leütésével választhatjuk ki.
A szövegben a különböző szintek színekkel kerültek jelölésre. Az alapszinthez, tehát a nélkülözhetetlen, alapvető használathoz szükséges információk fekete betűkkel íródtak. A középszintű, tehát a normális, rutinszerű használathoz szükséges tudnivalók sötétkék betűkkel kerülnek megjelenítésre. Az emeltszintű, tehát a hatékony, jó színvonalú használathoz szükséges tudnivalók bordó színnel kerültek kiemelésre. Értelemszerűen a magasabb szintek elsajátításához az alacsonyabb szinten lévő ismeretek is szükségesek.

6. 1 A könyv olvasása
Amennyiben a könyv szövegét folyamatosan kívánjuk olvasni, úgy lapozáshoz használhatjuk a gördítősávot, illetve a PgUP és PgDn billentyűket is. A PgDn billentyű hatására fejezezetek végén a program automatikusa a következő fejezetre vált át.

6. 2 A tartalomjegyzék
Mivel a szöveg mennyisége igen nagy, szükség lehet arra, hogy egy adott témára ugorjunk. Ehhez a tartalomjegyzéket kell használni. A szövegtől balra lévő listában kattintsunk arra a témakörre, amelyik érdekel. A listában lévő + jelekre kattintva altémaköröket is kiválaszthat. Ekkor - jelek is megjelennek, melyekre kattintva visszazárhatja a kifejtett témakört. A tartalomjegyzékben a fel-le nyilakkal is lehetőségünk van mozogni.

6. 3 Keresés
Előfordulhat, hogy egy adott témát nem találunk, vagy egy konkrét dologról szeretnénk olvasni. Erre a célra a nyomtatott könyvekben a tárgymutató szolgál, amely általában szűkös, az általános fogalmakat nem tartalmazza, s nem is lehet teljes, hiszen ekkor a tárgymutató többszöröse lenne magának a könyvnek. Jelen program nagy előnye, hogy a szövegben bármilyen tetszőleges szóra vagy kifejezésre rá tudunk keresni, ami a szöveges anyagban megtalálható.
Szöveg kereséséhez kattintsunk bal alsó sarokban lévő keresés ablakra, majd gépeljük be a keresendő szót, vagy szavakat. Amennyiben bejelöljük az egész könyvben felirat előtti négyzetet is, úgy a keresés nem csupán az adott fejezetben, hanem a teljes szöveges anyagban fog megvalósulni. Az aktuális ponttól előrefelé haladva keresni a keresés előre, visszafelé haladva a keresés vissza gombon való kattintással lehet. Amennyiben a szövegben található olyan szó, amit a keresés ablakba gépeltünk, úgy a annak környezetét a jobb oldali ablak megjeleníti, s a szót kiemeli.

7. Videók
A videók funkciót a főmenüből a Videók gombon való kattintással, vagy az F3 billentyű leütésével választhatjuk ki.
A Videók menüben az alábbi témákban találunk videófilmeket:
* A számítógép összeállítása
* Egér kezelése
* Touchpad kezelése
* Lemezek, háttértárolók kezelése
* Lézer nyomtató kezelés
* Tintasugaras nyomtató kezelés
* Mátrix nyomtató kezelés
* Billentyűzet használata
* Windows kezelése
* Fájlkezelés windowsban
* Internet, levelezés
* Vágólap használata
* Word
* Excel
* Access
* PowerPoint
* Paint
Egy videó elindításához kattintsunk a baloldali listán a lejátszani kívánt videó megnevezésére. Amennyiben másik videót kívánunk megtekinteni, úgy szintén a listán való kattintással váltsunk filmet. A film alatt különböző gombokat is találunk, melyek az alábbi funkciókat látják el:
film visszatekerése
film megállítása
film újraindítása
film továbbpörgetése
A video menüből a főmenübe visszatérni a Főmenü gombon való kattintással, vagy az F1 billentyű leütésével van lehetőség.

8. Kérdések, válaszok
A kérdések és válaszok funkciót a főmenüből a Kérdések, válaszok gombon való kattintással, vagy az F4 billentyű leütésével választhatjuk ki.
A képernyő bal oldalán lévő listában találhatók a megválaszolt kérdések. Kérdés kiválasztásához kattintson arra a kérdésre, amelyre választ szeretne kapni. A kérdések mellett gördítősáv is található, amely segít a további kérdések megjelenítésében. A kérdések közt a fel, le nyilakkal is lépkedhetünk.
A kiválasztott kérdésre a választ a képernyő jobb oldali részében olvashatjuk el. A szöveg olvasásakor lapozáshoz használhatjuk a gördítősávot, illetve ha ide kattintunk, úgy a a PgUP és PgDn billentyűket is.
Mivel előfordulhat, hogy a kérdésünket nem tudjuk kiválasztani, vagy nem találunk nekünk megfelelő kérdést a menüben, lehetőség van keresésre is. Szöveg kereséséhez kattintsunk bal alsó sarokban lévő keresés ablakra, majd gépeljük be a keresendő szót, vagy szavakat. Amennyiben bejelöljük az egész anyagban felirat előtti négyzetet is, úgy a keresés nem csupán az adott kérdés válaszában, hanem a teljes kérdés-adatbázisban fog megvalósulni. Az aktuális ponttól előrefelé haladva keresni a keresés előre, visszafelé haladva a keresés vissza gombon való kattintással lehet. Amennyiben a szövegben található olyan szó, amit a keresés ablakba gépeltünk, úgy a annak környezetét a jobb oldali ablak megjeleníti, s a szót kiemeli.
A főmenübe visszatérni a Főmenü gombon való kattintással, vagy az F1 billentyű leütésével van lehetőség.

9. Oktatóprogramok
Az oktatóprogramok funkciót a főmenüből az Oktatóprogramok gombon való kattintással, vagy az F5 billentyű leütésével választhatjuk ki. A menüben számos dolog gyakorlására van lehetőség, melyek közül a baloldali gombokkal vagy az azok mellett jelölt funkcióbillentyűvel választhatunk. Az oktatóprogramok menüből a főmenübe visszatérni a Főmenü gombon való kattintással, vagy az F1 billentyű leütésével van lehetőség.

9. 1 Billentyűzet
A billentyűzet gyakorló program az Oktatóprogramok részben a billentyűzet gombon való kattintással, vagy az F2 gomb megnyomásával indítható. A funkcióban a különböző billentyűk megtalálását és leütését tudjuk gyakorolni. A feladat a képernyőn megjelenő billentyű leütése öt másodpercen belül.

9. 2 Egérkezelés
Az egérkezelést gyakorló program az Oktatóprogramok részben az Egérkezelés gombon való kattintással, vagy az F3 gomb megnyomásával indítható. Az egérkezelés funkciónál az egér adott helyre való mozgatása, a kattintás, a dupla kattintás, a jobb egérgombbal való kattintás és a húzás gyakorolható.

9. 3 Windows
A Windows funkciókat gyakorló program az Oktatóprogramok részben a Windows gombon való kattintással, vagy az F4 gomb megnyomásával indítható. A funkció kiválasztását követően először a maximalizáló, az eredeti méret, a minimalizáló és a bezárógombok kezelését ismerhetjük meg. Ezt követően lehetőség van az ablak mozgatásának és átméretezésének gyakorlására, majd a Start menü használatának megismerésére, illetve a tálca segítségével a futó programok közti váltásra. A funkció bemutatja a párbeszédpaneleken megtalálható elemek alkalmazását is, ahol a következőkre nyílik lehetőség: * numerikus adat értékének növelése, csökkentése * rádiógombok használata egyetlen elem kiválasztása céljából * kiválasztónégyzetek használata egymástól független kijelölés céljából * szöveg begépelése * listáról való elemválasztás * nyomógombok alkalmazása

9. 4 Gépelés
A gépelést gyakoroltató program az Oktatóprogramok részben a Gépelés gombon való kattintással, vagy az F5 gomb megnyomásával indítható. A funkcióban olyan példamondatokat kapunk, melyek a számítógép használata során a mindennapi életben is gyakran előfordulhatnak. Ezen mondatokat kell helyesen begépelni, adott időn belül. Az esetleges hibára a program figyelmeztet minket.

9. 5 Word
A Word gyakorló program az Oktatóprogramok részben a Word gombon való kattintással, vagy az F6 gomb megnyomásával indítható. A funkció segítségével megtanulhatjuk a Word legalapvetőbb szolgáltatásainak használatát.

9. 6 Excel
Az Excel gyakorló program az Oktatóprogramok részben az Excel gombon való kattintással, vagy az F7 gomb megnyomásával indítható. A funkció segítségével megtanulhatjuk az Excel legalapvetőbb szolgáltatásainak használatát.

9. 7 Internet
Az Internet gyakorló program az Oktatóprogramok részben az Internet gombon való kattintással, vagy az F8 gomb megnyomásával indítható. A funkció segítségével megismerhetjük az Internet böngészésének néhány alapvető lehetőségét.

10. Teszt
A teszt funkciót a főmenüből a Teszt gombon való kattintással, vagy az F6 billentyű leütésével választhatjuk ki. A funkció segítségével tudásunk ellenőrzésére van lehetőség.
Természetesen rögtön indíthatjuk is a tesztet, de praktikus, ha első lépésben meghatározzuk azt a témakört, amelyről a kérdések szólnak. Ezt a bal felső ablakban tehetjük meg oly módon, hogy a témakörök előtti négyzetekre kattintunk. A bejelölt négyzet azt jelenti, hogy az adott témakörből lehetnek kérdések. A összes témakör előtti bejelölt négyzeten való kattintás a teljes lista törlését eredményezi.
A témakörön kívül meghatározhatjuk a kérdések nehézségi szintjét is, három fokozatban. Alapesetben az összes kérdés bekerülhet a tesztbe. Ha azonban csak könnyű kérdéseket szeretnénk kapni, úgy kattintsunk a nehézségi szint rész 1-es négyzetére. A 2-es szint a könnyű és közepes kérdéseket, a 3-as szint az összes kérdést adja.
Lehetőség van a kérdésekre szánt idő meghatározására is. Alapesetben egy-egy kérdésre 1 percet ad a program, de a kérdésenkénti idő mezőben lévő 30mp, 45 mp, 60mp, és korlátlan feliratok előtti négyzetek bejelölésével ezt módosíthatjuk. Ha nem a korlátlant választottuk, úgy a megadott idő eltelte után a gép a választ automatikusan értékeli.
A teszt indítása a képernyő közepén lévő Teszt indítása gombon kaló kattintással történik.
A tesztkérdést a képernyő jobb felső részén, a hozzá tartozó válaszokat az alatt látjuk. A helyes válasz megadása annak betűjelén történő kattintással, vagy betűjének billentyűzeten való leütésével valósítható meg. Természetesen van lehetőség javításra is, a válasz ismételt kiválasztásával ugyanis törölhetünk. Egy kérdéshez azonban tartozhat több válasz is, így értelemszerűen lehetőség van több betű kijelölésére is. Ha megadtuk a választ, üssünk Entert, vagy kattintsunk a Válasz rendben gombon. Ezt követően (vagy az idő lejártával) a gép bejelöli a helyes választ, illetve hanggal is jelzi számunkra, hogy jól válaszoltunk-e. A kérdés és a helyes válasz kielemzésére korlátlan idő áll rendelkezésre, a következő kérdéshez ugyanis ismét Entert kell ütni, vagy a Következő kérdés gombon kattintani. A kérdéseket addíg kapjuk, amíg az adott választásnak megfelelően vannak az adatbázisban kérdések, vagy amíg nem kattintunk a Vége, értékelés gombon.
Ezt követően a gép kiértékeli a válaszainkat, majd számszerűleg, százalékosan és érdemjegy formájában is közli velünk az eredményt. Ha további teszteket is kívánunk végezni, úgy kattintsunk az Új teszt indítás gombon, majd a paraméterek beállításától kezdjük előröl a munkát.

11. Feladatlap
A feladatlap funkciót a főmenüből a Feladatlap gombon való kattintással, vagy az F7 billentyű leütésével választhatjuk ki.
Feladatlap készítésére több módszer is kínálkozik: * listáról kiválaszthatjuk manuálisan a feladatokat * kérhetjük adott számú kérdés véletlenszerű kijelölését * betölthetünk korábban összeállított és elmentett feladatlapokat.
Akár manuális, akár véletlenszerű kijelölést választunk, első lépésben a témakör és jelleg kiválasztását kell megtennünk. A témakör kiválasztását a bal felső ablakban tehetjük meg oly módon, hogy a témakörök előtti négyzetekre kattintunk. A bejelölt négyzet azt jelenti, hogy az adott témakörből lehetnek kérdések. A összes témakör előtti bejelölt négyzeten való kattintás a teljes lista törlését eredményezi. A jelleg három féle lehet: elméleti, gyakorlati és teszt. Elméleti kérdés esetén a feladat egy adott kérdésre megfelelő választ adni. A gyakorlati feladat előre megfogalmazott gépen elvégzendő feladatsor. Teszt esetén egy kérdéshez három-öt válasz is tartozik, melyből a megfelelő kiválasztása a feladat. A jellegnél természetesen több féle feladat is megadható, sőt alapértelmezésben mindhárom be van kapcsolva. Látható, hogy a témakör és jelleg változtatásával a listában szereplő kérdések is változnak.
Manuális kérdéskijelölés esetén ha a listában egy kérdésre kattintunk, úgy annak teljes leírása az ablak alsó részében található. Teszt esetén bekapcsolhatjuk a választ is mutassa előtti négyzetet, ekkor (csak itt,) megjelenik a helyes válasz is. Egyes kérdésekhez kép is tartozhat, így ha ilyen kérdést választunk, úgy a Csatolt kép megtekintése gombon kattintva lehetőség van azt megnézni.
A képet a Nagyít és Kicsinyít gombokkal különböző méretben jeleníthetjük meg. Visszatérni az F1 gombbal tudunk.
Amennyiben azt szeretnénk, hogy a kijelölt kérdés kiválasztásra kerüljön, tehát szerepeljen a feladatlapon, úgy duplán kell rá kattintanunk. A kijelölt kérdést a gép a választ oszlopban megjelöli, illetve azok számát az Eddig kiválasztott felirat utáni mezőben láthatjuk.
Amennyiben nem kívánunk bajlódni a kérdések kiválasztásával használhatjuk a véletlenszerű kérdéskijelölést is. Ehhez első lépésben a kérdések száma mezőben adjuk meg azt, hogy hány kérdést kívánunk a feladatlapon szerepeltetni. Ezt megtehetjük gépeléssel, vagy a kis nyilakkal való növeléssel és csökkentéssel is. Ha meghatároztuk a kérdések számát (illetve témakörét és jellegét), úgy kattintsunk a Véletlenszerű kijelölés gombra.
Ha korábban már mentettünk el összeállított feladatsort, úgy lehetőség van annak betöltésére is. Ehhez kattintsunk a Tallózás gombon, majd a megjelenő panelen válasszuk ki a kívánt állományt.
Ha megtörtént a kérdések kijelölése kattintsunk az Ok gombon, vagy nyomjuk meg az F2 billentyűt.
A kész feladatlap panelen megtekinthetjük annak nyomtatási képét, illetve beállíthatjuk annak paramétereit. A fejléc szövege mezőbe begépelhetjük azt a szöveget, amit szeretnénk a feladatlap tetején látni. A kérdések közti soroknál azt a távolságot állíthatjuk be, amely a különböző feladatok közti helyet adja. Ha tehát azt akarjuk, hogy a kérdésre rögtön utána kelljen válaszolni, úgy hagyjunk nagyobb helyet, ha gyakorlati feladatot adunk, vagy a választ a kérdések után szeretnénk iratni, úgy kisebbet. (A hely méretével értelemszerűen a várt válasz mennyiségére is utalunk.)
Amennyiben olyan dolgozatot állítottunk össze, amely megfelelő, és azt a későbbiekben is használni szeretnénk, úgy az Összeállítás mentése gombbal lehetőség van azt eltárolni. Ekkor a megjelenő panelen meg kell adni egy fájlnevet is.
Az összeállítás megtekintése során természetesen állíthatjuk a látható méretet a nagyítás illetve kicsinyítés gombokkal, illetve több oldalas feladatlapnál lapozhatunk az előző, illetve következő gombokkal.
A feladatlap nyomtatását kezdeményezni a Nyomtatás gombbal tudjuk. A nyomtatási panelen lehetőség van nyomtatóválasztásra, példányszám megadásra, illetve a nyomtató tulajdonságának beállítására is.
A nyomtatás az OK gombbal indítható.
A feladatlap nyomtatásakor célszerű a nyomtató felbontását kisebbre állítani (pl. 300 vagy 600 dpi), mert túl nagy felbontás választása esetén a korlátozott nyomtatópuffer-méret miatt egyes képek nem kerülhetnek nyomtatásra. A képek eleve kis felbontásban kerültek tárolásra, tehát teljesen felesleges a nagyobb nyomtató-felbontás alkalmazása.

12. Új feladat készítése
Ha a teszthez, vagy a feladatlaphoz további feladatokat is szeretnénk készíteni, úgy a program erre is biztosít lehetőséget. Ezzel a funkcióval a programot akár biológia vagy matematika tesztek végzésére is alkalmassá tehetjük, hiszen a témakörök közt találunk egy eredetileg üres, nem informatikai témakört is. Új feladat készítéséhez válasszuk a Feladatlap funkciót a főmenüből a Feladatlap gombon való kattintással, vagy az F7 billentyű leütésével, majd a feladatlap panelen kattintsunk az Új feladat készítése gombra. Válasszuk ki a feladat témakörét, jellegét és szintjét. (Ezeket semmiképpen se felejtsük el, mert eredetileg alapismereti gyakorlati kérdés van beállítva könnyű szinttel.) Kattintsunk a Kérdés mezőre, majd gépeljük be a feladatot. Ha a feladathoz kép is tartozik, úgy kattintsunk a kép csatolása gombon, majd válaszuk ki a képet. Ha tesztkérdést készítünk, úgy adjuk meg a lehetséges válaszokat is, illetve jelöljük meg, hogy melyik válasz a helyes.
Ha elkészültünk a feladattal ellenőrizzük, majd kattintsunk a Feladat mentése gombon. Ha befejeztük a feladatírást, kattintsunk a Vissza gombon is.
A listáról természetesen törölni is lehet az általunk elkészített feladatokat. (Értelemszerűen csak azokat, az eredetieket nem.) Ehhez kattintsunk a törlendő feladaton, majd a Feladat törlése gombon.
Feladatlap készítésekor a program az adatokat a winchester Program Files HHCD könyvtárába helyezi. A feladatok esetleges módosítása az itt lévő feladat2.lst állomány jegyzettömb programmal való módosítása útján megvalósítható. A módosítás során az adatállomány szerkezetének megtartására azonban szigorúan ügyelni kell, a felhasználó általi módosításból eredő problémákért a kiadó felelősséget nem tud vállalni.

13. CD Tallózása
Mivel a CD-n számos hasznos anyag is megtalálható szükség lehet a CD tartalmának tallózására is.
A CD tallózásakor a kilépéshez és minimalizáláshoz hasonlóan egy biztonsági panel jelenik meg, majd az Igen folytatom gombon való kattintást követően megjelenik a CD EGYEB könyvtárát tartalmazó ablak, amelyben a CD mellékletei találhatók. Visszatérni értelemszerűen a tálcán lévő HHCD gombbal lehet.

14. Mellékletek
A CD EGYEB könyvtárának alábbi könyvtáraiban találhatók olyan anyagok, melyek a könyv mellékletét képezik, vagy amelyek az előadások és a tanulás során hasznosíthatók:
WORD Word mintafeladatok
EXCEL Excel mintafeladatok
POWERPOINT Tanári prezentációk előadásokhoz
INTERNET Internetes mintaoldalak, oldalak készítéséhez való képek, hátterek, gombok, stb.
DBASE A dBaseIII+ fejezetben lévő program forráskódja
BASIC A Quick Basic fejezetben lévő programok forráskódjai
PASCAL A Turbo Pascal fejezetben lévő programok forráskódjai

15. Egyéb lehetőségek

15. 1 Egyedi logo alkalmazása
A program lehetőséget biztosít arra, hogy Ön a szoftvert saját cégének emblémájával használja, s azt egyedivé tegye. Amennyiben ezt a szolgáltatást igénybe kívánja venni, úgy küldjön egy e-mailt az info@bbs.hu címre. A szolgáltatás igénybevételéhez a szoftver eredetét igazolni szükséges.

15. 2 Demo verzió
A programból bemutatási célra kiadásra került egy demo verzió is, amely bemutatja a program szolgáltatásait és lehetőségeit. A demo azonban csak csökkentett funkciókkal és tartalommal került kiadásra, viszont alkalmas arra, hogy a teljes program megvásárlása előtt leteszteljük azt, hogy az adott gépen hogyan fog a program működni. A demo verzió névleges áron beszerezhető a kiadótól.

15. 3 Tesztelés
A szoftver minden eddíg ismert plattformon tesztelve lett, és megfelelően működött. A Windows bizonytalan működéséből és a nem megfelelő driverekből azonban adódhatnak kisebb problémák (pl. háttér elszíneződés, hang megakadás, eltérő hangerők, stb.) Ilyen esetekben javasolt a driver újratelepítése, újabb driver beszerzése, vagy a szoftver egy olyan rendszeren való futtatása, amely nem túl régen lett telepítve és azon nincsenek törölt, módosított, vagy nem megfelelően működő vezérlőelemek. A szoftver használatával kapcsolatos esetleges kellemetlenségért vagy kárért a kiadó felelősséget nem vállal. A felhasználó gépének hibáiból, az azon lévő operációs rendszer nem megfelelő telepítéséből, bizonytalan működéséből és hibáiból adódó esetleges programfutási problémákért a kiadó felelősséget nem tud vállalni. A kiadó felhívja a figyelmet arra, hogy a szoftver tartalmának felhasználó általi bővítése (tesztek, kérdések) a gép saját merevlemezére történik, így az itt megszokott általános eljárások az irányadók.

15. 4 Jogok
A szoftver egy gépre történő licencjogot tartalmaz. A szoftver nem másolható, több gépen egyszerre nem használható. A program induláskor ellenőrzi, hogy az eredeti Hogyan használjam CD a gép CD meghajtójába be van-e helyezve. A CD másolása, sokszorosítása, azokból oldalak, képek vagy szövegrészek kiemelése, nyomtatása (a program nyomtatási funkcióján kívül) csak a kiadó előzetes írásbeli hozzájárulásával történhet. A CD jogtalan másolása ellen a kiadó bírósági úton lép fel. A szoftverrel kapcsolatos minden jog a kiadót illeti.

Információk további kiadványokról: WWW.BBS.HU